Často kladené dotazy
- Zdravím, rád bych se zeptal, kdy zde bude přístupné vyhledávání v oné databázi, výchozí termín byl 1. března 2012, dnes je už 3. května a stále nic??? Honza N. / 3.5.2012
- Omlouváme se, ale pokud je na stránkách členství informace o uveřejnění členské databáze k 1. březnu , jde o zavádějící informaci, respektive o její špatné pochopení.. K poslednímu únoru byl termín pro podání přihlášek, nicméně přihlášky docházejí ještě nyní. V danou chvíli však již máme hlavní procento přihlášek zpracováno a zkušebně bychom chtěli databázi uveřejnit k 1. červnu tak, abychom měli ještě měsíc na případné úpravy a doladění systému, který by měl být plně funkční k 1. červenci. Děkujeme za pochopení a věřím, že si Vaši přihlášku, respektive nabytí členství budete moci odpovídajícím způsobem zkontrolovat.
- Dobrý den.Přihlášky jsme poslali včas do konce února,ale peníze můžeme poslat až tedˇ v březnu z důvodu zvolení nového výboru (neměli jsme podpisová práva).Je v tom nějaký problém?Děkuji Hampl / 2.3.2012
- Odpovědí může být otázka: "a kdo tedy za klub podepisoval ty přihlášky?" Je třeba, aby jste platbu uskutečnily co nejdříve, abychom mohli přihlášky považovat za platné.
- Dobrý den. Chtěl bych se zeptat na pár věcí. Můj syn je registrovaný v našem oddíle a já vypomáhám trenérovi na tréninku a při utkání jako druhý rozhodčí-laik. S mou přihláškou problém nemám. Podám si ji sám. Nechci být vázán na oddíl. Problém mám však se synem. Doteď mě, ani nikomu z dalších rodičů zatím nikdo žádnou přihlášku nedal k podpisu a mám obavy, že ani nedá. Bohužel vedení našeho oddílu pracuje, nebo spíše nepracuje jak by mělo. Mám tedy já a další rodiče raději syna přihlásit sám a nespoléhat na oddíl? Nerad bychom se dostali do situace, že nebudeme moct hrát v nové sezoně náš milovaný fotbal. Také mě zajímá, jestli přihlášky podané po 29.2. budou zařazeny do databáze až po 1.7. a tudíž může nastat prodleva, než budou moct naše děti znovu hrát. Poslední dotaz mám k přihlášce podané oddílem. Musí být hráč zároveň členem oddílu? Ne jen hráčem registrovaným, ale skutečně členem. Pokud by tedy z různých důvodů členem nebyl (nechce nebo mu to není umožněno) zbývá se přihlásit pouze jako fyzická osoba? Děkuji za odpovědi. Aleš / 21.2.2012
- Základním požadavkem je přihláška konkrétní fyzické osoby, tedy jednotlivce. Pokud máte obavy, že "klub syna nepřihlásí" zvolte i u něj přihlášku pro individuální členství. Pak se bude moci bez problémů účastnit soutěží i od 1. 7. 2012. Kluby by ale měli mít zájem, aby jejich registrovaní hráči byli jejich členy a jejich prostřednictvím se stali i členy FAČR.
- Tak ještě jednou,protože neodpovídate na kladené otázky.Nemáte strach že si ty slabší kluby založí svoji soutěž?Není to nemožné a tím pádem by jste přišli o docela zajimavou část peněz.Vše se dá propočítat a těm slabším klubům (amatérům) navrhnout.Jsou to kluby kteří to hrají pro zábavu a mají při tom i ambice,ale opačně na vyšší soutěž třeba nemají zázemí či peníze a tak se spokojí s tím co je.Je zde ještě jedna možnost a ta by pro FAČR asi nebyla ta ořechová,ale to se mě nechce rozepisovat tak by jsem byl rád kdyby jste mě odpověděli na položenou otázku. René / 21.2.2012
- Každá nová věc může budit i nedůvěru. Věříme však, že projekt členství pomůže fotbalu jako celku a především pak klubům a jejich členům na úrovni regionálního fotbalu.
- Jak mám postupovat,když rodič donese ze sociálky potvrzení,že rodina je sociálně slabá a proto není schopna zaplatit za dítě příspěvek .Musím zdůraznit,že to se nám stává i s oddílovými příspěvky. Adios Kozub Jiří / 21.2.2012
- Pokud by měla skutečně takováto situace, je velmi obtížné dát nějakou racionální odpověď. Je třeba to asi řešit na úrovni klubu. Mohl by jste nám takové potvrzení zaslat? Pokud by rodina, byť sociálně slabá neměla 50 nebo 100 korun za rok na to, aby její dítě mohlo vykonávat činnost, která ho baví, pak by šlo o velice smutnou záležitost. Ale pokud takový stav reálně existuje, budeme se jím rovněž zabývat.
- Musím Vám řici, že si vážím a obdivuji Vaše korektní odpovědi po celou dobu dotazů zde. My dotazující se alespoň nejakým náznakem podepisujeme, ale z Vaší strany nevíme kdo odpovídá. Ač, jak jsou Vaše odpovědi fundované, nemusíte z nás dělat hloupé, protože vybíráním TĚCHTO příspěvků, dochází zese jen k obírání těch nejnižších pater naší společnosti. Jak vidíte, Vaše vysvětlení ohledně peněz nikdo nechápe. Dělám fotbal 40 let a ještě bych chvíli chtěl......Hezký den Zbyšek / 20.2.2012
- Na Vaše odpovědi odpovídají zaměstnanci FAČR, především pak pracovníci Legislativně právního oddělení. Hodnocení odpovědí je otázkou vnímání každého jedince, nicméně snažíme se odpovídat jasně , stručně a srozumitelně. Také přejeme hezký den.
- Dobrý den, přečetla jsem poctivě celou diskusi. Omlouvám se, pokud se bude tématicky můj dotaz opakovat. Jde mi o hráče, které máme v našem klubu na hostování. Pokud jsem dobře pochopila celou situace, jde o zaregistrování hráčů a přidělení jim jejich následné ID číslo. Není tedy zase až tak nutné, aby hráč byl registrován přes mateřský klub. A další dotaz je, pokud hráč bude přestupovat do jiného klubu, tak stávající klub provede jeho odregistrování u FAČR a nový klub si jej znovu zaregistruje? Martina / 19.2.2012
- Nutné to bude pro následné přerozdělení finančních prostředků zpět na kluby. Problematiku změny členství bude řešena speciální směrnicí VV FAČR.
- Dobrý den, s vytvořením databáze obecně souhlasím. Co mě ale nenechává příliš v klidu je zavedení členského příspěvku. Jak čtu dotazy kolegů a vaše odpovědi nějak se v problematice ztrácím. Dočetl jsem se, že předpokládaná členská základna by mohla být až půl milionu členů! Jak jsem se také dozvěděl, letošní příspěvky by měly být vloženy právě do zprovoznění tohoto projektu. Když to převedu do čísel,dostala se mi částka 25 milionů letos! Příští rok vezmu-li základnu půl napůl mládež a dospělé 75 milionů! Má otázka je: zda bude a kde zveřejněno konkrétní a jasné využití těchto financí? Vím, že peníze jsou sice potřeba, ale také dokážou vše pokazit. Díky za odpověď. M.Štěpán / 15.2.2012
- O konkrétním rozdělení finančních prostředků rozhodne červnová VH na základě návrhu VV FACŘ, který se v těchto dnech zpracovává.
- Dobrý den, dle Vašeho výkladu musí být členem i pořadatelská služba, která je uvedena v zápisu? Pokud ano, tak vzniká problém u klubů, kde jim pořadatelskou službu zajišťuje majitel areálu, který nemá zájem být členem FACR. Děkuji za odpověď. Gatter / 15.2.2012
- Pokud jde o pořadatelskou službu, pak členem FAČR musí být pouze hlavní pořadatel. Ostatní pořadatelé být členy nemusí.
- Hezký den, přečetl jsem celou stránku často kladených dotazů, stanovy FAČR, a směrnice FAČR pro členství. Takže se chci zde jen ujistit: 1. Do přihlášky vyplním jen údaje NUTNÉ, jako při registraci hráče: Přihláška k registraci obsahuje následující údaje: a) jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo, b) PSČ, adresa bydliště, okres. Telefon a e-mail samozřejmě ne, nejsem v žádné funkci a nechci dostávat nabídky. 2. Přestože chci fotbal hrát (za nějaký klub), stačí být členem FAČR a tedy vyplnit formulář typ C (klubová příslušnost je dána registrací a stejně budu vystupovat jako člen FAČR sám za sebe, jelikož platím sám. Prchala / 10.2.2012
- Da se rici,ze i Vami nastineny postup pro vznik clenstvi je mozny.
- Zdravím Vás. Budou nějaké postihy za to, když hráč, respektive klub nepošle přihlášky do FAČR do 29.2., ale učiní tak až po tomto termínu? Naši hráči zimní přípravu nemají a soutěž začínají až v polovině dubna, takže i přes plánované schúzky není v mých silách do konce února oběhat s přihláškami úplně každého. Trunda / 9.2.2012
- Vašemu dotazu lze rozumět. Jde o to, že i FAČR musí mít určitý prostor, aby všechny přihlášky zpracoval a databázi členství vytvořil. Předpokládáme, že u malých klubů Vašeho typu bude náš systém schopen přihlášky(samozřejmě pokud budou správně vyplněné)zpracovat i později s tím, aby Vaši jednotlivý členové obdrželi nezaměnitelný identifikační kód - ID, které bude muset mít každý jednotlivec počínaje 1.7.2012.
- Mám pár otázek: 1) Jakým způsobem se bude měnit druh členství (dnes se zaregistruje třeba člověk sám - rozhodčí, příští rok bude hrát za nějaký klub) Jde mi o ty peníze, které mají jít zpátky na kluby a když se dnes někdo teď zaregistruje samostatně, tak jak se pak dozvíte, že je už členem nějakého klubu. To samé mě zajímá u přestupů. Dnes hráče zaregistruje mateřský oddíl a příští rok hráč přestoupí - databáze přestupů a členství bude propojená a vy budete vědět, že ten hráč (člen) je již v jiném klubu nebo se to bude muset nějak hlásit. 2) Vim že jste již několikrát odpovídali, ale stále mi to neni jasné. hráč na hostování, měl by zaregistrovat mateřský klub - chápu, ale má otázka zní, může se tento hráč zaregistrovat sám, jako funkcionář, rozhodčí. Splnil by tim podmínku členství a tudíž si myslím, že by mohl i hrát jako hráč i v klubu ve ktrém hostuje. Je to tak? 3) Schvaluju myšlenku vytvořit databázi, ale nechápu proč tak složitě. Všichni víme, včetně Vás, že přihlášku vyplňujou za členy stejně kluby a myslim si, že i z 90% platí. Spíš mi jde o to, že když to tu už jednou ťukám do počítače, proč to rovnou nepíšu do centrální evidence, abyste to nemuseli pak z té papírové podoby znovu přepisovat, přenášet. já vím argumentujete podpisy, ale myslim si, že ty by mohli být na jednotlivých klubech. Jenže to by jste zase nemohli vybírat těch 50,- Kč na vytvoření ty databáze. Je to prostě zase jen loby pro nějakou firmu. Zajímalo by mě, kdo to pro FA ČR bude dělat. Moc se mi nechce věřit, že těch cca. milion přihlášek budou přenášet , přepisovat nějací zaměstnanci FA ČR. Zdeněk Kemény / 9.2.2012
- Bude přijata samostatná směrnice pro evidenci členství, která bude samozřejmě řešit i způsob změny členství v členských klubech. To, že se bude databáze členská a i hráčská do určité míry překrývat jsme již několikrát konstatovali. To, že kluby za své členy vyplňují přihlášku je obvyklé, nicméně tou zásadní věcí je projev vůle konkrétního člena spočívající v jeho podpisu přihlášky. I Vámi uváděný postup individuální přihlášky je možný, nicméně dovedete si představit, že by se databáze bez součinnosti klubů a jejich funkcionářů dala vůbec vytvořit. Především proto je možné členství založit i přes členské kluby, i když úplně nejsprávnější by byl přístup individuální. Jde především o vytvoření odpovídajícího právního stavu, o peníze na podporu fotbalu půjde sekundárně především s ohledem na požadavky státních institucí směřující k objektivnímu stavu členské základny. Další Vaše podněty byly samozřejmě při vytváření tohoto projektu členství také diskutovány.Kdyby se přihlásilo milion členů,což by bylo skvělé, lze si jen těžko představit, že by byl takový počet zpracováván jinak než moderními počítačovými technologiemi. My chceme věřit, že ten projekt je pro fotbal správná cesta ale samozřejmě respektujeme i opačné názory. Vaši kritiku lze skutečně objektivně hodnotit, až bude databáze vytvořena a bude využívána.
- Dobrý den,rada bych se zeptala ,zda je nutné mít potvrzení od lékaře u dětí do 15let před fotbalovou sezonou ,když hrají pouze okresní přebor.Děkuji Švarcová Alena Švarcová / 8.2.2012
- Dovolím si Vám zaslat odkaz na článek 14 Soutěžního řádu fotbalu, jehož znění najdete na fotbal .cz v oddíle legislativa. Tento článek osvětluje povinnosti související se zdravotní způsobilostí hráčů fotbalu.
- Proč stále někdo někoho nutí se někde registrovat.Nezaregistruješ se a nezaplatíš-nehraješ.Platíme příspěvky klubům,dopravu dětí,pomůcky atd..Ještě nedávno Vaše přihláška byla dobrovolná.Co Vy na to? fotbal / 8.2.2012
- Žádná naše přihláška za člena nebyla "dobrovolná" jak uvádíte, protože žádná neexistovala. Tím zcela zásadním důvodem pro zavedení institutu členství podle nových stanov je založit odpovídající právní rámec, tak jak ukládá zákon o sdružování občanů.
- Postrádám logiku v členství FAČR pro zdravotníka,maséra a pod,když např.rozhodčí laik členem být nemusí.Zde je přeci větší riziko problé mu. Rozhodčí,který nechce být členem FAČR,tak může řídit utkání jako laik.Vím bývá to vzácně.ale v okresních soutěžích dost často. Macháček Fr. / 8.2.2012
- S Vaší připomínkou lze souhlasit, není ojedinělá,a rozhodně se jí v rámci asociace je třeba znovu zaobírat. Především jde o to, že rozhodčí laik je pouze užívaný název pro.oddílového (klubového) rozhodčího podle čl. 40 odst. 3 a dalších Soutěžního řádu FAČR. Takže děkujeme i za Váš podnět.
- Jsme malý vesnický oddíl, který funguje teprve druhou sezonu. Máme přihlášené pouze dva mládežnické týmy - ml.přípravku a ml.žáky. Peníze sháníme jak se dá a finance na sezonu nám vychází jen tak tak. Např. na začátku podzimní sezony nám chodilo přes čtyřicet dětí, nakonci cca. polovina. U dětí mi přijde akce placení příspěvků FAČR, zvlášť u nám podobných oddílů, docela zbytečná... Budeme pouze platit a nic z toho... To co vyberme od rodičů na chod klubu, pošleme FAČR. Z čeho pak máme fungovat ??? Nebylo by rozumné udělat jakousi vyjímku pro mládežnické oddíly hrající okresní soutěže? Zdeněk / 6.2.2012
- Vize vedené FAČR je zcela jasná. To je zjistit přesný stav členské základny a snažit se podporovat především mládežnický fotbal na nejnižších úrovních. Při využití finančních prostředků získaných za členské příspěvky bude uplatňován princip solidarity profesionálního a výkonnostního fotbalu s fotbalem na úrovni krajů a především okresů. Můžete se domnívat, že tato slova jsou "těšínská jablíčka", ale VV FAČR si je plně vědom jak obtížná situace je v nejnižších článcích fotbalové pyramidy. Pokud bude chtít FAČR žádat stát či jiné subjekty o dotace na činnost mládežnických mužstev, musí být podklady o počtu mládežníků a mládežnických družstev zcela objektivní.
- Zkusím ještě jednou!!! Co se stane, když budu na hostování v jiném klubu téže soutěže a mateřský klub za mě příspěvek nezaplatí(já jim 200 odevzdám) a třeba ve třetím kole to zjistí soupeř, bude zápas kontumován??? Zbyšek / 6.2.2012
- Pokud nedůvěřujete funkcionářům klubu, jehož jste členem, že uhradí za Vás vybraný příspěvek, který jim poskytnete, pak jde o velmi smutný stav. Nicméně pořád je zde možnost, že takový poplatek uhradíte sám a jako variabilní symbol pro platbu zadáte Vaše rodné číslo. Na základě podané přihlášky a uhrazení členského příspěvku Vám bude přiděleno identifikační číslo FAČR. Od 1.7. se žádný jednotlivec bez přiděleného ID nebude moci soutěží zúčastnit, takže Vámi předjímaná situace s kontumací zápasu nebude moci nastat.
- Na první dotaz jste nepdpověděli, to se nedá nic dělat. Je jasné z Vašich odpovědí, že když nebudu chtít být členem, na ten daný rok nezaplatím příspěvek a je to. Jak to, ale bude v rámci celého klubu, aby se na příští rok vypsaly všechny jména nebo čísla, kdo chce a kdo nechce? Zbyšek / 6.2.2012
- Znovu je třeba si uvědomit, že jde především o konkrétní odpovědnost každého jedince. Seznam členů Vašeho klubu, kteří budou zároveň členy FAČR bude na veřejně přístupné databázi. Bude možné zcela jasně poznat, kdy v danou chvíli svoji členskou povinnost spočívající v úhradě členského příspěvku splnil a kdo ne.
- Dobry den, chtel bych se zeptat zda je nutne vyplnovat adresu trvaleho bydliste? Dekuji R. Jindra R. Jindra / 6.2.2012
- Ano, adresu trvalého bydliště je třeba vyplnit.
- Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, když nestihneme zaregistrovat několik hřáčů z důvodu dlouhodobého pobytu v zahraničí nebo jinde v ČR. Na našich stránkách OFS je nasáno, že když to nestihneme do konce února, tak nám FAČR negarantuje zaregistrování do 30.6.2012. Co je na tom pravdy ? Petr / 5.2.2012
- Lhůta do konce února je vymezena z toho důvodu, aby bylo možno přihlášky v určitém čase zpracovat. Ovšem možnost registrace nových členů bude samozřejmě možná i po stanovených lhůtách.
- Dobry den, u hráčů do 15 let stačí podpis zákonného zástupce nebo musí se podepsat i hráč??? U 6ti letých dětí je to dost problém. Díky za odpověd. Tomáš / 1.2.2012
- Podepsat se musí i hráč. Souhlasím s vámi, že u šestiletých dětí je to trošku problém, ale většinou šestileté děti již chodí do školy. I u hráčské registrace je věk šesti let dlouhodobě uplatňován.
- dobrý den, po schlédnutí všech dotazů mi není jasné zda pokud je náš oddíl veden pod Sokolem zda musíme samostatně registrovat všechny hráče a funkcionáře. ve všech podobných otázkách se mluví jen o tom kdo má podepsat nebo zda platit příspěvky. Pavel / 1.2.2012
- Pokud je Váš klub veden pod ČOS, nic to nemění na povinnosti fyzické osoby přihlásit se za člena FAČR, stejně tak jako váš klub jako právnická osoba je také členem FAČR.
- Dobrý den, nebojíte se té skutečnosti, že v mnoha nižších soutěžích nebudou přihlášky odeslány a začnou fungovat tzv.truc ligy bez závislosti na FAČR a tím vznikne i odliv hráčů, funkcionářů a trenérů? Nebo až do okresů ze Strahova nedohlédnete. Děkuji za odpověď. radek paur / 31.1.2012
- Snažíme se být optimisty a naopak se domníváme, že regionálnímu fotbalu na úrovni krajů a především okresů přinese větší objem finančních prostředků i dalších výhod.
- Dobrý den. Včera se nám vrátila z registračního úseku přihláška k registraci hráče mladší přípravky - ročník 2004 - z důvodu chybějícího podpisu hráče. Podpis zákonného zástupce na přihlášce byl. Tento chlapec ze zdravotních důvodů (autista) zahájil školní docházku až v tomto školním roce a tudíž neumí psát. Má otázka tedy zní: "Stačí na přihlášce FAČR u členů mladší přípravky podpis zákonného zástupce nebo musí být podepsán i hráč? Pokud musí být i podpis hráče, jsme nuceni podpisy falšovat. Děkuji. Miroslav Schallenberger / 31.1.2012
- Ve chvíli, kdy nastanou Vámi uváděné objektivní důvody nemožnosti podpisu dítěte lze určitě s příslušnými pracovníky asociace nalézt odpovídající řešení. Doporučujeme se proto obrátit na LPO FAČR s žádostí o součinnost při řešení tohoto či obdobného případu.
- Proč se stát členem FAČR? Když nebudu členenem, nemohu se zůčastnit mistrovských utkání apod.? Jaké jiné výhody plynou z členství? Do konce února je velmi krátká doba stihnout vše za celý klub..... David Hejtmánek / 30.1.2012
- Zkuste se na to podívat pozitivně. Nejde jen o výhody, které člen získá jako jedinec ,ale FAČR jako celek bude moci státním orgánům, svým partnerům i jiným subjektům zcela jasně deklarovat, kolik je ve fotbale činných lidí. Pak lze výše uvedené subjekty mnohem snáze žádat o spolupráci ve smyslu získání podpory na fotbalovou činnost.
- Dobrý den. Ve fotbale působím jako rozhodčí. Zároveň ale působím i jako rozhodčí ve futsale. Stačí registrace jedna nebo se musím registrovat 2x (do fotbalu a do futsalu( děkuji Koza Vladimír / 29.1.2012
- Členská registrace futsalu bude samostatnou registrací. Půjde tedy o dvě rozdílné členské databáze, neboť i Svaz Futsalu je samostatným občanským sdružením, byť jako právnická osoba působí v rámci FAČR.
- Je povinné registrovat za členy FAČR hráče prřípravek? Jan Schindler / 27.1.2012
- V registračním řádu je uvedeno, že hráči může být registrační průkaz vystaven nejdříve v den,kdy dovrší 6 let. Stejný princip je uplatňován i u registrace členství. Jelikož mladší přípravka jsou hráči od 6 do 8 let je třeba i takové hráče přihlásit za členy FAČR.
- Jak se budou řešit případy, že hráč, který je registrovaný v klubu a několik let nehraje a tudíž nepodá přihlášku do FAČR do konce února a na začátku nebo v průběhu příští sezony přijde s tím, že chce hrát opět fotbal. Jak dlouho bude trvat a zda to vůbec bude možné, aby si podal a zaplatil přihlášku do asociace a mohl opětovně hrát. Lépe řečeno jak dlouho bude trvat administrativní úkon než získá členství a bude mu umožněno opět hrát. franta / 27.1.2012
- Když hráč nehrál několik let a nevadilo mu to, tak snad týden, maximálně 14 dní (větší lhůtu pro zaregistrování členství nelze předpokládat) posečká.
- Jaký je předpokládaný celkový zisk z této operace. Jakým způsobem bude tato částka rozdělena. pAVEL / 27.1.2012
- Členství fyzických osob, tedy jednotlivců podle stanov schválených v června 2011 bylo nově koncipováno především proto, aby se dalo objektivně zjistit kolik má fotbal, tedy dnes Fotbalová asociace České republiky aktivních členů a proto aby členství fyzických osob, které bylo v minulosti právně zpochybňováno, dostalo jednoznačný právní základ spočívající ve vůli konkrétního jedince stát se členem organizace, která je založena v souladu se zákonem 83/1990 Sb. o sdružování občanů. Je třeba vnímat, že tento zákon primárně umožňuje sdružovat se občanům, tedy fyzickým osobám a až posléze členy sdružení mohou být i právnické osoby, tedy kluby. Je třeba si zcela otevřeně říci, že každý klub má ve své vlastní evidenci členů vedenu řadu osob, která ji ž ve fotbale vůbec nepůsobí a tato data jsou tedy neobjektivní. FAČR nešlo o zisk z této operace jak v dotazu uvádíte. Jde o to, aby členská základna jednoho z největších sportovních spolků v ČR byla zcela jednoznačně identifikovatelná a objektivní. Základním principem využití finančních prostředků takto získaných je solidarita profesionálního a výkonnostního fotbalu s fotbalem regionálním tak, aby většina těchto prostředků šla zpět do fotbalu krajské a především okresní úrovně. V tomto smyslu připravuje VV FAČR příslušný předpis,kde bude využití těchto finančních prostředků zcela jednoznačně deklarováno.
- Nějaký čas už tady neodpovídáte na dotazy....ani na email... Otázka: Moje slečna vypomáhá u družstva jako zdravotník popř. masér....., proč by ona měla platit za něco, co dělá pro druhé zcela zadarmo, vy si myslíte, že je jednoduché sehnat lidi k fotbalu bez nějakého benefitu? A ted po nich budete ještě chtět platit? Jste k smíchu, já jako trenér a hráč taktéž končím tímto okamžikem a věřte tomu nebude těch lidí málo, nejde o stovku či dvě, ale o princip, co jste dělali doted a jak to ted se snažíte zalepit!!!! Rosta / 27.1.2012
- Důvody pro zavedení členství fyzických osob byly vysvětleny již několikrát. Že Vaše slečna plní u družstva funkci zdravotníka a maséra je určitě z její strany velmi záslužný počin. Na druhé straně i ona má z titulu své funkce, kterou při utkání vykonává, určitou odpovědnost, a proto je nezbytné, aby i ona byla členem FAČR, minimálně z důvodu disciplinární odpovědnosti. Pokud jde o další část Vámi položených otázek, je třeba souhlasit s Vámi, že jde skutečně o princip, pořádek a vzájemný vztah mezi spolkem a jeho členem a ne o snahu něco lepit.
- Dobrý den, Jak jsem se dozvěděl s Vašich odpovědí, tak nejde jen o jednorázový příspěvek ve výši 50 Kč, ale další roky to bude 100 respektive 200 Kč. Chtěl jsem se zeptat, proč se mají příspěvky platit každý rok? Na co budou použity? Co za to naopak klub získá? Náš klub není zrovna největší a každá koruna se hodí. Když si vezmu, že je nás přibližně 100 členů, tak už to není zrovna malá částka. Děkuji za vaši odpověď. Jan Havlíček / 26.1.2012
- FAČR je založen jako občanské sdružení podle zákona 83/1090 Sb. o sdružování občanů. Úvodní ustanovení tohoto zákona říká:"že občané mají právo se svobodně sdružovat. Jde tedy o to,že primárně jsou členy fotbalové asociace české republiky občané, tedy chcete li fyzické osoby či jednotlivci ( hráči, trenéři rozhodčí, funkcionáři....) s tím, že podle čl. 2 odst. 2 tohoto zákona mohou být členy sdružení i právnické osoby. Článek 5 zákona mimo jiné říká, že sdružení nesmějí ukládat povinnosti občanům, kteří nejsou jejich členy. Pro to , aby existoval vztah mezi spolkem a jeho členem musí být formálně založen (proto tedy podepsaná přihláška člena) a členu tím kromě práv vyplývající ze stanov a prováděcích předpisů vznikají i povinnosti rovněž vyplývající ze stanov a prováděcích předpisů. Mezi základní práva a povinnosti (stejně tak jako u všech jiných spolků) patří úhrada členských příspěvků. Výši příspěvků stanoví VH jako nejvyšší orgán spolku, kde jsou demokraticky zastoupeny všechny úrovně fotbalu od profesionálního až po okresní úroveň. Cílem vedení FAČR je,aby prostředky získané z členských příspěvků byly využity na základě principu solidarity profesionálního a výkonnostního fotbalu vůči fotbalu regionálnímu. Principy vlastního rozdělení budou na základě rozhodnutí VV FAČR známy nejpozději do zahájení nového soutěžního ročníku 2012/2013.
- U nás v klubu se nedávno změnilo vedení a nové neví, jaký právní subjekt vlastně je a jak se má přihlásit za člena FAČR, když na stránkách FAČR se zdá pod tiskopisem právnických osob stejná přihláška jako pro jednotlivce. Také se chci zeptat, zda příspěvek 50,-Kč se musí platit každý rok, nebo ho stačí zaplatit při zaslání přihlášky? Děkuji Václav Hána / 26.1.2012
- Právnické osoby žádný poplatek za členství neplatí a jejich členství je platné podle dosavadních předpisů. Přihlášky za členy-fyzické osoby a za členy-právnické osoby jsou zcela rozdílné.
- Dobrý den.Kolik bude mít FAČR členů?Děkuji Karel / 25.1.2012
- No to je právě ta otázka, na kterou bychom chtěli znát sami odpověď. Samozřejmě bychom byli rádi aby aktivních členů FAČR bylo co nejvíce-:)
- Měla bych dotaz ohledně členských příspěvků (vím že už poněkolikáté), ale ptají se na to naši členové. 50 Kč platí pouze pro rok 2012 nebo i pro 2013? Protože vaše níže uvedená odpověď je trochu nejasná - viz kopie dotazu a vaší odpovědi. Děkuji "Chtěl bych se zeptat jestli ten poplatek je pouze jednorázový, nebo se bude platit každý rok? Tomáš Mazura, TJ Sokol Slatina / 14.12.2011 Členský poplatek se bude hradit každý rok, stejně tak jako se hradí každý rok členské příspěvky v jednotlivých klubech. Červnová VH odsouhlasila 50 Kč,- pro rok 2012 a pro rok 2013 a další léta výši 100 Kč,- pro mládež a 200 Kč,- pro dospělé. R. Šmejkalová / 25.1.2012
- Zatím bylo červnovou VH v roce 2011 schválen poplatek ve výši 100 Kč,- mládež a 200 KČ,- dospělí pro rok 2013. Předpoklad je, že by se k běžnému roku hradily poplatky stejně jako letos k poslednímu únorovému dni.
- Dobrý den, je možné část přihlášky (info o klubu) předtisknout (vyplnit elektronicky) ? a zbytek dovyplnit ručně ? Děkuji Milan / 25.1.2012
- Ano určitě, s tím by si měl náš nový informační systém poradit.
- Když hráč v mateřském klubu zaplatí příspěvěk a bude hostovat jinde v téže soutěži a klub za něj přihlášku nevyřídí a někdo to zjistí, samozřejmě po 1.7.2012, co nastane? Kontumace utkání? Tohle nebude moci hráč ovlivnit a bude se to těžko dokazovat. Zbyšek / 25.1.2012
- Pokud hráč vyplní přihlášku prostřednictvím mateřského klubu jehož je členem a uhradí členský příspěvek, bude mu přiděleno Identifikační číslo FAČR a bude zařazen do členské databáze. Pro soutěžní ročník 2012 bude mít splněnu svoji členskou povinnost vůči FAČR a může bez problémů startovat v jakékoli soutěži bez ohledu na to, jestli přestoupí nebo bude hostovat.Pokud do budoucna hráč třeba přestoupí do jiného klubu a zároveň nebude chtít být členem původního klubu, ale bude chtít být pouze členem nového klubu,( i když může být členem obou klubů) takovou skutečnost FAČR oznámí a FAČR danou změnu v databázi realizuje. Pro rok 2013 už bude moci každý hráč (stejně jako každý další člen) na základě svého identifikačního čísla FAČR provádět platbu sám, a bude pouze jeho odpovědností zdali v daném čase ( předpokládá se vždy konec února běžného roku) splní svoji členskou povinnost spočívající v úhradě členského příspěvku. V případě úhrady v daném roce bude v databázi veden jako aktivní člen s možností působit v rámci FAČR v jakékoli pozici, tedy hráče, trenéra rozhodčího apod. ....Již poněkolikáté je třeba zdůraznit, že členská databáze není totožná s hráčskou databází, byť se budou víceméně překrývat.
- Vím, že pro Vás stovka nic není, ale děti už dnes platí čl. příspšvky k fotbalovému oddílu 600 k TJ také 600 a těch 100 k tomu ještě přibude a je to 1300,- Byla doba kdy jsme na mládež peníze dostávali a ne, že nás ještě obíráte! Změní se to někdy??? Zbyšek / 25.1.2012
- Vedení FAČR má zcela jasný záměr při využití prostředků z členských příspěvků uplatnit princip solidarity do úrovně krajské a především okresní. Ovšem je třeba nejprve jasně definovat počet aktivních členů asociace.
- Dobrý den, ty odpovědi by se slušily srozumitelné a přesné, ne místy arogantní a obcházející otázku. Ale to sem nepatří. :-) Prosím Vás mám v klubu hráče, kteří jsou tu dlouho na hostování a mat. klub je na přestup nechce pustit. Jenže oni "cítí" pro náš klub. Je tedy striktně dáno, že se musí přihlásit u klubu mateřského a tím s námi nemají nic společného (člensky)? Děkuji Tomáš Falat, TJ So Brníčko / 25.1.2012
- Pokud se vám zdají odpovědi nesrozumitelné a místy arogantní a obcházející otázku, pak je třeba tento názor vzít na vědomí, i když se skutečně v odpovědích snažíme být důslední. Nicméně řada dotazů je podobných a bylo na ně již několikrát odpovídáno. Pokud jde tedy o Váš konkrétní dotaz, pokusíme se odpovědět vyčerpávajícím způsobem. Pokud hráče mateřský klub nechce pustit, pak je možné postupovat v souladu s přestupním řádem a využít institut tzv. opakovaného přestupu (čl. 6 odst. 2 písm. b) Přestupního řádu pro neprofesionální fotbal). Otázka hráčské registrace je však odlišná od členské registrace a byť se "obě databáze" budou víceméně překrývat, nejde o stejný institut. Prostřednictvím Vašeho klubu by se tito hráči mohli přihlásit za situace, kdy by se zároveň stali členy Vašeho klubu, což samozřejmě možné je. Fyzická osoba-jednotlivec může být členem několika sdružení. V případě, že by se takoví hráči nechtěli stát členy Vašeho klub, ale pouze by dál byli "hráči na hostování" pak je možné z jejich strany vyplnit i přihlášku typu c, tedy tzv. individuální členství. Členství jednotlivce je třeba primárně vnímat jako jeho osobní odpovědnost. Forma členství prostřednictvím klubu je v tuto chvíli administrativně nejjednodušší.
- náš oddíl má na hostování hráče jejichž mateřský oddíl nemá již delší dobu funkční výbor a není možné tak zajistit jejich potvrzení na přihlášku za člena FAČR. Je možné přihlášku hráčů odeslat bez potvrzení mateřského oddílu ? Nebo jak postupovat. Ivan Kolomazník / 25.1.2012
- I na tomto případě, kdy výbory klubů nefungují, kluby nevyvíjejí činnost, existují vzájemné spory mezi funkcionáři apod. je jasně vidět, že je třeba v členské evidenci zavést pořádek. Ve Vašem případě je tedy možné aby se takoví hráči stali členy vašeho klubu a přihlášku podali prostřednictvím vašeho klubu, anebo. Což aby bylo asi nejsprávnější podali přihlášku typu c, tedy individuální. Samozřejmě registrace hráčská je pro mateřský oddíl zachována a přestup hráčů musí být v souladu s přestupními řády.
- Náš klub byl členem ČMFS musí také žádat o členství ve FAČR ? Bohumil 24.1.2012 / 24.1.2012
- Ne, členství právnických osob nabytý podle předešlých stanov zůstává v platnosti.
- Dobrý večer, ve fotbale působím téměř 50 let. Nyní jako funkcionář a mám tisíc chutí všeho nechat. Není přece možné vymýšlet takové administrativní překážky a problémy pro funkcionáře kteří dělají vše ve volném čase a zadarmo. Rovněž hráči si v současnosti platí oddílové příspěvky, členské příspěvky a Vy chcete po nich ještě další platbu. Takovým způsobem chcete ten fotbal na vesnicích úplně zruinovat a zrušit? V krátké době ho totiž nebude mít kdo hrát ani organizovat. bílek / 24.1.2012
- Máte pravdu, že jde o určitou nepříjemnou administrativu. Na druhou stranu je třeba říci, že bude provedena pouze jedenkrát a pak už se nebude opakovat. Cílem je zjistit skutečný stav aktivních členů a jednoznačně vymezit jejich vůli být členem FAČR. Naopak v rámci principu solidarity profesionálního a výkonnostního fotbalu by se na úrovni krajů a především okresů mělo objevit více finančních prostředků, což je i cílem FAČR ve smyslu podpory těchto regionálních úrovní. Vedení FAČR věří, že zkušení funkcionáři k tomuto projektu pozitivně přistoupí, a že se ho podaří realizovat ku prospěchu fotbalu jako celku.
- Dobrý den. Jsme klub registrovaný u ČOS. Budeme mít stejná práva na příspěvky pro mládež? Nebo budeme (naši členové) jen platit příspěvky FAČR. Protože by se nám hodila každá koruna na "Bezpečné branky pro mládež." a ne je zasílat na FAČR. Tento projekt ČMFS a následně FAČR moc navychází!!! Dále jsem se dočetl v dotazech, že budou peníze použity na administrativu a kdo ji zaplatí funkcionářům klubů? Nechtělo by vše nejdříve dodělat a pak dát v platnost? Např. postihy když někdo bude uveden v zápise o utkání a nebude člen FAČR.Děkuji za odpovědi. Martin Dobrý / 24.1.2012
- Pokud jste klub registrovaný u ČOS je z pohledu Vašich práv a povinností jako člena FAČR nerozhodné. Jako členský klub FAČR budete mít tedy úplně stejná práva a povinnosti jako kterýkoli jiný klub, s výjimkou čl. 3a odst.2 Soutěžního řádu FAČR. Jakákoli nová věc vždy přináší i svá úskalí, ale vedení FAČR chce v rámci principu solidarity podpořit především krajskou a okresní úroveň fotbalové pyramidy. Prováděcí směrnice pro postihy bude vydána nejpozději do 31. května 2012. Pokud jde o zápisy,pak takový subjekt který nebude členem se v zápise nebude moci de facto objevit.
- 1.V odpovědích na dotazy připouštíte členství člověka ve dvou klubech. Pak je tedy jedno, který z klubů jej přihlásí do FAČR, že? Akorát by si měl ohlídat, aby to neudělaly oba kluby. 2.Pochopil jsem správně, že je sice žádoucí, nikoliv však bezpodmínečně nutné, aby byl hráč přihlášen do FAČR klubem, kde je registrován ? Ivo Sebera / 24.1.2012
- Fyzická osoba, tedy jednotlivec může být členem více spolků, tedy více občanských sdružení členů FAČR. Na druhou stranu je to přece jen poměrně neobvyklé. Je jasné, že většinou jednotlivec působí v rámci jednoho klubu, byť třeba ve více funkcích, tedy jako hráč, člen výboru a zároveň třeba trenér žáků. Pak je logické, aby se přihlásil prostřednictvím toho klubu kde svoji činnost fakticky vyvíjí. Členství v FAČR prostřednictvím klubu je však možné jen "přes jeden klub". Základním cílem je, aby každý člen obdržel svůj nezaměnitelný identifikační kód a posléze bylo především jeho osobní odpovědností plnit své členské povinnosti vůči FAČR, tedy především každoročně hradit členský příspěvek.
- Dobrý den,už tři roky sem nepůsobil u svého "bývalého" týmu,teď mám šanci začít znovu u jiného,je tedy možné ,že mě bývalý klub odepíše? Martin / 24.1.2012
- Je rozdíl mezi členskou a hráčskou registrací. Vaše eventuální přeregistrace jako hráče bude probíhat v souladu s přestupním řádem. Bylo by tedy ideální, aby se např. kluby dohodli o Vašem přestupu ještě teď před 29. únorem a přihlášku za člena byste podal již prostřednictvím nového kubu jehož se stanete hráčem a de facto byste se měl stát i jeho členem.
- Pokud nesouhlasím jako hráč s využitím i ostatních údajů (nejen rč) pro obchodní účely, nabízení obchodu a služeb, mám přestat hrát fotbal? Možnost nesouhlasu mi v přihlášce jaksi chybí! Děkuji Jarda / 23.1.2012
- Na dotaz tohoto typu bylo na stránkách fotbal.cz v oddíle členství již několikrát odpovídáno. Vždy je vše otázkou vůle konkrétní fyzické osoby.
- Dobrý den. Jakou mám šanci nesouhlasit s Vámi předdefinovaným souhlasem, že budete s údaji obchodovat. Nemám dobrý pocit z toho, že údaje dětí se stanou obchodním artiklem. Milan Jetmar / 23.1.2012
- Pokud jde o "obchodování" s údaji je třeba říci, že na tuto otázku již bylo několikrát odpovězeno na často kladených dotazech v rubrice členství na fotbal.cz.
- Dobrý den. Podle výkladu stanov FAČR -článek 3 vyplývá,že každá osoba zúčastněná na zápase musí být členem FAČRu.To znamená,že nejen hráči,trenéři,ved.mužstva,ale i hl.pořadetel,asistenti trenéra i rozhodčí,včetně rozhodčí -laiků.Stručně řečeno každá osoba uvedená v Zápise o utkání. V Moravskoslezském kraji se účastní soutěžních zápasů i rozhodčí z Polska.Podle nových stanov už tak nebude možné,neboť nejsou členy FAČR? Linda / 23.1.2012
- Pokud budou chtít v soutěžích FAČR působit, tak to bude velice problematické. Je to podobné jako u zahraničních hráčů, pokud budou chtít v rámci FAČR působit, rovněž se musí stát členem.
- Dobrý den, prosím která verze přihlášky - sdružení je tedy nyní platná, ta s textem "Uveďte nejméně jeden z těchto dvou údajů (telefon nebo e-mail), jinak je přihláška neplatná." nebo ta bez tohoto textu, či budou brané obě jako platné? Lukáš / 23.1.2012
- Text "jinak je přihláška neplatná" byl z přihlášek vyjmut. To znamená, že v případě, že neuvedete telefon nebo e-mail, nezpůsobuje to neplatnost přihlášky, protože jde o údaje nepovinné- viz. Směrnice FAČR o ochraně osobních údajů.
- veta "Současně beru na vědomí, že uvedené údaje, vyjma rodného čísla, budou využívány i pro nabízení obchodu nebo služeb za účelem vytváření finančních zdrojů" znamena to ze budete prodavat databazi clenu? Znamena to ze se moje postovni/emailova schranka zacne plnit reklamnimi materialy? Co kdyz s timto ustanovenim nesouhlasim? Pavel Hampl / 23.1.2012
- Tu databázi nikomu prodávat nebudeme a není předpoklad, že by se Vaše emailová schránka měla plnit reklamními materiály. Především jak již bylo několikrát uvedeno telefon a e-mail jsou nepovinné údaje, takže je uvádět nemusíte. Na druhou stranu, žijeme v 21 století a forma e-mailové komunikace je jedna z nejrychlejších. Pokud jste člen nějakého spolku a vedení tohoto spolku Vám přímo chce něco sdělit, pak je tato forma komunikace nejsnazší. FAČR chce se svými členy komunikovat s tím, že jim bude nabízet v rámci onoho obchodu a služeb produkty svých partnerů. Ne, že tedy předprodá někomu databázi, ale sama asociace nabídne svému členu určitý produkt svého partnera. Všichni ve fotbale žehrají,že je nedostatek finančních prostředků. Jestliže tedy např. Puma jako výrobce sportovního zboží a partner FAČR nabídne, že v období třeba 2 měsíců od do nabízí členům FAČR sleva v hodnotě XX% na kopačky, míče apod., pak by takovou formu komunikace mohli členové FAČR akceptovat a nabídku využít. To je jeden z důvodů pro vytvoření databáze a institutu členství. Ovšem i takovéto nabídky partnerů FAČR budeme především směřovat členským subjektům prostřednictvím oficiálního webu fotbal.cz..
- Co udělá FAČR až na začátku března zjistí, že většina oddílů na výzvu k registraci nezareagovala? Všechny je vyloučí? martin / 22.1.2012
- Na váš dotaz je třeba odpovědět asi takto. Rozhodnutí o členství učinila VH v roce 2011 víceméně jednomyslně. V tomto smyslu je třeba uvést , že v rámci fotbalu jde o rozhodnutí jeho nejvyššího orgánu, který je reprezentován zástupci všech úrovní asociace. Již poněkolikáté je třeba uvést, že nejde o registraci klubů jako právnických osob, ale hráčů,trenérů,rozhodčích, příslušníků družstev atd.... , tedy všech, kteří se v rámci soutěží na nich nějakým způsobem podílí. Taková fyzická osoba, která nebude registrována nebude v rámci FAČR moci působit.
- Jelikož nemám stanovy FAČR a členové TJ se dotazují kdo musí být členem FAČR, žádám o sdělení znění čl. 3, odst 3 stanov Karel / 19.1.2012
- Všechny předpisy včetně Stanov FAČR a Směrnice pro vytvoření členské evidence je možno vyhledat na fotbal.cz v oddíle legislativa. Jinak vše o členství najdete ve speciální rubrice členství na fotbal.cz.
- Jsme TJ SOKOL pod ČOS. Máme vedení TJ a 5 jednotlivých oddílů. Fotbal, Národní házenou, Stolní tenis, Odbor všestrannosti a Country tance. Kdo se má podepisovat na přihlášky hráčů a členů do FAČR? Starosta jednoty a jednatel nebo předseda oddílu kopané a jednatel oddílu. Děkuji za rychlou odpověď. Jiří Ondřejíček / 19.1.2012
- Členem fotbalové asociace je zřejmě Tělovýchovná jednota Sokol, ale to musíte vědět především vy, jaká právnická osoba je členem FAČR. Přihlášky pak podepisují statutární zástupci klubu, ve Vašem případě by to měl být starosta a jednatel TJ, protože oddíl není samostatnou právnickou osobou.
- Dobrý den,syn hraje za klub v České Lípě,zaregistruje ho klub nebo musíme my jako rodiče.Děkuji Michaela / 19.1.2012
- Pokud je Váš syn členem klubu v České Lípě, měl by se zaregistrovat prostřednictvím tohoto klubu,tedy s tím, že přihlášku musí vyplnit on sám a pokud mu není 15 let, musí ji podepsat alespoň jeden zákonný zástupce.
- Dobrý den. Jsem předseda klubu, Musím vyplnit nějaký formulář za klub aby se stal členem FAČR Jan Mrkůs / 19.1.2012
- Ne, kluby které jsou členy FAČR podle dosavadních stanov se nově přihlašovat nemusí.
- Dobrý den. V přihlášce je kolonka číslo klubu FAČR. To dostaneme přidělené nebo co tam máme vyplnit. Jan Mrkůs / 19.1.2012
- Vyplňte Vaše identifikační číslo, tedy to číslo, které Vám FAČR přidělil, a které uvádíte na přestupních lístcích.
- Dobrý den. Pokud se zaregistrovaný hráč rozhodne ukončit kariéru a rozhodne se nebýt členem FAČR jak poznáte že právě tento hráč nechce být členem když mateřské kluby budou posílat vybrané příspěvky za všechny registrované hráče. Jan Mrkůs / 19.1.2012
- Kluby nebudou posílat vybrané příspěvky za hráče. Jde o to, že jde o vztah mezi FAČR jako občanským sdružením a konkrétní fyzickou osobou jako jeho členem. Takže odpovědnost a vůle být či nebýt členem je výhradně na dané fyzické osobě.
- Jenom bych se chtěl zeptat jak odpovídáte. Zasílal jsem dotaz a do dneška mi nedošla žádná odpověď. Týkalo se členství hráčů kteří jsou dlouhodově na hostování, technickém hostování a střídavých startech. Kde tato hráči budou registrováni. Luboš Nechyba / 18.1.2012
- Na obdobné dotazy již bylo několikrát odpovězeno. Hráči se registrují podle své členské příslušnosti ke klubu. U střídavých startů se navíc nemění registrace za mateřský klub, pouze má hráč dva registrační hráčské průkazy.
- Občanské sdružení má ve stanovách podmínku, že hráč nesmí hrát v soutě- žích pokud nemá uhrazeny oddílové příspěvky. Pokud nastoupí do zápasu z pohledu sdružení hraje načerno. Jak je to z pohledu FAČR? Děkuji Honza / 18.1.2012
- Je to de facto stejná filozofie. Pokud ale hraje za sdružení "načerno" tak se s tím členem musí sdružení nějakým způsobem vypořádat. Nejjednodušší způsob by měl být, že takový člen není k utkáním nominován a pak ani nemůže "načerno" hrát. Hráč, který nebude členem, nebude moci de facto nastoupit, protože mu nebude přiděleno ID, a bez přidělení tohoto nezaměnitelného identifikačního čísla nebude moci v rámci FAČR nikdo působit.
- Náš sportovní klub je řádně zaregistrován pod názvem "Tělovýchovná jednota Sokol +název obce". Toto plné znění se se do přihlášky nevtěsná. Jaký název klubu uvést? Děkuji s pozdravem Jiří Pecháček Jiří Pecháček / 18.1.2012
- Uveďte tedy pouze TJ Sokol + název obce. Důležité je vyplnění správného identifikačního čísla klubu, posléze bude Váš klub možno zcela jasně identifikovat.
- Při registraci oddílu do FAČR, platí se nějaký příspěvek za klub? Meisner / 18.1.2012
- Za registraci právnické osoby, tedy členského klubu se žádný poplatek nehradí.
- Náš fotbalový klub (občanské sdružení) byl v minulosti zaregistrován jako řádný člen ČMFS, dostal přiděleno šestimístné evidenční číslo a naše mužstva všech věkových kategorií hrají soutěže organizované JmKFS a MěFS Brno. Je nezbytné, aby se nyní náš klub (právnická osoba) registroval jako člen FAČR? Pokud ano, tak proč? Děkuji za komentář. Michal Kundrát / 17.1.2012
- Pokud jde o právnické osoby, členské kluby, ty nové registraci členství nepodléhají. I na tento dotaz již bylo reagováno.
- Dobrý den, u jednoho klubu mám "registračku" a už pár let za něj nehraju, ale v jiném klubu dělám masérku, proto se chci zeptat, jak mám vyplnit přihlášku, resp. za který klub? V prvním fotbal nehraju, což ovšem nevylučuje fakt, že jednoho dne bych zase fotbal mohla začít hrát, přičemž ve druhém jsem v současné době "aktivní" jako masérka. Jak to mám tedy udělat? Předem děkuji za odpověď Lucie / 16.1.2012
- Ve Vašem případě doporučujeme individuální přihlášku podle vzoru c).
- Dobrý den, je možné, aby byl hráč zaregistrován v jiném klubu a členem FAČRu byl přihlášen u nás. Klub, z kterého u nás hostuje jej nechce nechat přestoupit a on by chtěl, aby se slíbených 73% jeho členského příspěvku vrátilo do našeho klubu. Stejný případ máme i několika žáků. Děkuji za odpověď. Vejvoda Pavel / 16.1.2012
- V této rubrice časté dotazy byl obdobný dotaz položen již několikrát. Takže tedy naposledy odpovídáme. Členská registrace je něco jiného než hráčská registrace. Pokud je hráč registrovaným hráčem členského klubu a zároveň členem tohoto klubu,měla by v souladu se směrnicí proběhnout registrace členství v součinnosti s tímto klubem. Přestupy hráčů se řídí přestupními řády, eventuelně registračním řádem. Do budoucna bude mít každý registrovaný člen svůj identifikační kód a nebude tedy podstatné za jaký členský klub bude registrován jako hráč.
- FAČR je změna názvu ČMFS a teda nástupnická organizace a tím přebírá všechny členy a kluby také, pokud jsem byl členem a i náš klub ČMFS tak jsme automaticky členy FAČRu.Takže není důvod se přihlašovat. Luboš Prokop / 15.1.2012
- Se změnou názvu byly ve stanovách přijaty změny především týkající se členství. Vaše právní dedukce je bohužel chybná.
- Dobrý den. Ve fotbele působím jako aktivní hráč i rozhodčí. Jakým způsobem mám přihlášku podat ? Přes klub, nebo jako jednotlivec ? Děkuji Martin / 15.1.2012
- To je zcela na Vaší úvaze. Přes klub je to jednodušší s tím, že administrativu platby provádí kub, ale do budoucna budete za úhradu stejně odpovědný Vy.
- Když se zaregistruji tak budu členem to mi je celkem jasný, ale když pak ukončím kariéru a nebudu chtít mít s FAČR nic společného ani jako hráč a ani jako člen. Jak a kdy dát výpověď. Jaká je výpověďní doba....nejsem totiž dojná kráva ;-) Petr / 15.1.2012
- Článek 5 odst. 1 Stanov vymezuje jakým způsobem členství fyzických osob-jednotlivců zaniká. Pokud pomineme formální stránku věci, pak zjednodušeně řečeno v okamžiku kdy nebudete chtít uhradit příspěvek de facto dáváte najevo svůj projev vůle, že členem nadále být nechcete. To je poměrně jednoduché.
- Stanovy FA ČR definují členství jak pro fyzické osoby tak pro kluby - občanská sdružení. Vše, co jsem si až dosud přečetl na těchto stránkách (snad jsem nic nepřehlédl) se týká členství fyzických osob (zjednodušeně: hráčů). Jak je to s členstvím klubů dle čl. 3 stanov: jsou stávající, aktivně hrající kluby automaticky členy FA nebo se předpokládá, že i kluby musí o své členství požádat? U členství fyzických osob se totiž říká, že členství může vzniknout "... prostřednictvím členského klubu, jehož je členem." Výklad této věty mě vede k doměnce, že kluby automaticky členy FA jsou. Jinak by skrze sebe nemohly registrovat fyzické osoby. Je moje doměnka správná? Nosek Libor / 9.1.2012
- U právnických osob- stávajících členů FAČR je zásadní poslední věta čl. 32 odst. 2 nových stanov FAČR která zní: "Členství právnických osob vzniklé dle dosavadních stanov zůstává v platnosti". Takže všechny dosavadní členské kluby jsou členy i podle nových stanov a Vaše domněnka je správná.
- 1. Kdo bude provádět v příští sezóně kontrolu členství vůči zápisu? To se předpokládá, že v každé kabině rozhodčích bude PC s přístupem na internet. 2. Členství v FAČR je termínované kalendářním rokem, oproti tomu přestupy a hostování jsou limitovány soutěžním ročníkem. Nebude v tom rozpor? Šrajer / 9.1.2012
- Kontrolu přímo vůči zápisu nemusí provádět nikdo. Ale bude odpovědností klubů, aby do zápisu uváděli pouze takového hráče (či ostatní příslušníky družstev) , kteří naplňují podmínku členství, což si bude každý moci ověřit. Nesplnění podmínky členství s sebou přinese následně sportovně technické či disciplinární důsledky. Přestupy a hostování nemají na členství jako institut žádný vliv. Je potřeba si uvědomit, že i hráči jako členi budou identifikovatelní podle svého ID- nezastupitelného identifikačního kódu. Tento kód bude do budoucna oním nezaměnitelným identifikačním znakem pro každou konkrétní fyzickou osobu.
- Máme trenéra, který je registrovaným hráčem v Čechách, ale trénuje u nás na Moravě. Může jít za člena FAČR pod naším klubem, nebo musí kontaktovat mateřský klub, a nebo má vstoupit do FAČR samostatně? jiri berkovec / 9.1.2012
- Pokud je registrovaným a aktivním hráčem v Čechách, měl by se přihlásit prostřednictvím svého klubu, nicméně kdyby v rámci asociace vykonával pouze trenérskou činnost, ideální by bylo, aby se přihlásil samostatně.
- Dobrý den,když mám e-mail malými písmeny,vadí když ten e-mail tedy bude vyplněn malými písmeny? Patrik / 7.1.2012
- Z hlediska následného zapracování dat do systému je vhodné vyplňovat údaje velkým písmem - dle vzoru. E-mailové účty neroznávají malé a velké znaky. Nicméně nejde o žádnou závažnou chybu.
- Povinné pro platnost přihlášky jsou všechny údaje v ní obsažené vyjma tzv.kontaktních údajů (telefon,e-mail),které jsou podle čl.1 odst.3 Směrnice FAČR o ochraně osobních údajů dobrovolné a jejichž absence nezakládá neplatnost přihlášky. Ale na přihlášce je uvedeno: Uveďte nejméně jeden z těchto dvou údajů (telefon nebo e-mail),jinak je přihláška neplastná. Tak jak toto máme chápat. Děkuji za odpověď. Vejvoda Jan-TJ Slatina Vejvoda Jan / 5.1.2012
- Šlo o chybu v textech přihlášky, která byla opravená. Za to se omlouváme.
- V jedné z odpovědí uvádíte, že registrační průkazy budou ještě platné pro rok 2012-2013. Z Vaši opovědi rozumím, že pak už platné nebudou pokud hráč nebude členem FAČR. To se potom hráč může zaregistrovat kde chce? Děkuji za info. S pozdravem Milan Plíšek sekretář SK Mondi štětí Milan Plíšek / 5.1.2012
- Jak to bude s registračními hráčskými průkazy po sezóně 2012-2013 není ještě zcela úplně jasné. Jistotou je, že pro soutěžní ročník 2012/2013 se bude hrát podle registračních průkazů. Rozdíl mezi hráčskou a členskou evidencí byl již vysvětlován několikrát.
- Dobrý den pokud dobře chápu členství v FAČR tak 1.od 1.7.2012 musí každý hráč ,který zasáhne do mistrovského utkání být členem FAČR.2. Pro jarní část se bere platnost členství do 30.6.2012 a nemá to na klub ani hráče žádné disciplinární důsledky pokud ještě v této době nebude hráč,funkcionář,atd.členem FAČR.3.Pokud hráč dlouhodobě nehraje (mimo ČR pracovně) nebo nechce hrát za klub. Klub o zmiňovaného hráče nemůže bez finanční háhrady bez vyrovnání získat jiný byť hráč není registrován v FAČR. Děkuji za odpověď J.Soudný Jiří Soudný / 5.1.2012
- 1. Chápete to správně. 2.Ano, žádné disciplinární důsledky to pro jarní část nemá, i když takový hráč je členem FAČR podle starých stanov, ale toto členství pro svoji "právní nedokonalost" se mění na členství založené podle nových stanov. 3. Několikrát zodpovězený dotaz- je rozdíl mezi hráčskou a členskou databází. Přestupy, tedy změny hráčské registrace, se řídí přestupními řády a registračním řádem. Takže obavy o nevyrovnání se nemusíte mít.
- Dobrý den, předpokládám, že číslo telefonu a e-mail jsou nepovinné údaje a nemusí být vyplněny. Mohou se hráči, kteří jsou na hostování a nechtějí absolvovat cestu za svým mateřským klubem, registrovat sami a nikoliv prostřednictvím klubů? Radek Klepal / 4.1.2012
- Ano, telefon a e-mail jsou nepovinné -doplňkové údaje a nemusí být nutně vyplněny. Na druhou stranu je přece normální, aby ve 21. století měla asociace možnost se svými členy nějakou formou komunikovat. Z těchto dotazů plyne obava, že něco bude zneužito, či že členové budou nadmíru obtěžováni. Asociaci není znám jediný konkrétní případ, kdyby k něčemu takovému došlo, byť osobní údaje všichni poskytovali i v minulosti. Naopak je to třeba vnímat jako možnost komunikace ku prospěchu věci samé. Velmi intenzivně se uvažuje o tzv. členských kartách na základě členství a ty poté poskytnou každému členu určité výhody. Ale asociace, či její partneři jejím prostřednictvím by měla se svými členy umět komunikovat přímo, samozřejmě za situace dodržení všech zákonných ustanovení. Je třeba postupovat v souladu s metodickým pokynem. Hráč na hostování by měl v 99% být zároveň členem mateřského klubu a proto by tu "cestu" absolvovat měl. Je třeba si uvědomit, že se člen nebude muset opakovaně přihlašovat každý rok, pouze si každý rok bude muset plnit povinnost hradit členský příspěvek. A to po přidělení ID bude poté zcela jednoduché.
- Dobrý den, bude FAČR zasílat oddílům za rok 2012 i nějaké finanční příspěvky,tak jak to bylo u ČSTV,dle počtu členů??? Král / 4.1.2012
- I v roce 2012 by se měli zasílat finanční prostředky především na činnost družstev mládeže podle klíče odsouhlaseného Valnou hromadou a v podobném režimu jako v roce 2011. Nejde tedy přesně o počet členů, ale o počet mládežnických družstev a úroveň soutěží, kterých se tato družstva účastní.
- Neuvažuje se o sjednocení tiskopisů : Přihláška k registraci a Přihláška za člena FAČR pro nového hráče, který stejně musí být člen FAČR. Posílat jeden tiskopis, fotografii, členský příspěvek na jedno kontaktní místo. Nebo to budou i nadále v tomto případě dva procesy? Jiří Berkovec / 4.1.2012
- Je to otázka budoucnosti, o které se však intenzivně vede diskuse. Nicméně prvotně je třeba vytvořit členskou databázi a z ní vyjít. Znovu je třeba upozornit, že členy FAČR nejsou jen hráči.
- Jak postupovat v případě hráče, který je registrovaný v našem klubu a přes nesouhlas klubu odešel do zahraničí? Teď nám nepodepíše přihlášku za člena FAČR a až se vrátí ze zahraničí bude volným hráčem? Petr Štych / 3.1.2012
- Kdyby se chtěl do vrátit ze zahraničí hráč, který odešel přes nesouhlas mateřského klubu, musí se jako hráč opětovně vrátit do mateřského klubu. Již poněkolikáté opakujeme, že je třeba odlišovat členskou databázi a hráčskou databázi. Ovšem i takový hráč, pokud bude chtít v rámci FAČR jako hráč pokračovat se bude muset přihlásit za člena a zaplatit členský příspěvek.
- Dobrý den,chci se zeptat,jaký budu platit poplatek či jakou mám vyplnit přihlášku? Jsem vedoucí mužstva dorostu jednoho klubu a také dělám rozhodčího OFS. Miloš Franc / 3.1.2012
- To je na Vaší úvaze, zda se přihlásíte prostřednictvím kubu, jehož jste členem a kde vykonáváte funkci vedoucího nebo se přihlásíte individuálně. Poplatek zaplatíte ve výši 50 Kč,-, i kdybyste v rámci asociace vykonával i další funkce.
- Dobrý den, rád bych se zeptal, jak to bude s RP. Budou se vydávat nové, nebo se bude hrát na stávající? Jak se budou kontrolovat ostatní činovníci uvedeni v zápisech o utkání? Pokud zastávám funkci vedoucího družstva a chci po této sezóně končit, musím se též přihlašovat za člena? Děkuji za odpověď. František Lípa / 3.1.2012
- Pokud jde o RP, nic se v této chvíli nemění. Kontrola u ostatních činovníků uvedených v zápise bude obdobná jako u hráčů, tedy podle přiděleného ID- nezastupitelného identifikačního kódu. Pokud nechcete působit dále v žádné funkci, přihlašovat se nemusíte, ale byla by to určitě škoda.
- Už někoho napadlo, že taky někteří rodiče nemusí požadovanou částku zaplatit, když bude každý rok růst. Snahou asociace je asi odradit rodiče. Při dnešné finanční situaci některých rodin bude muset stejně poplatek zaplatit klub, když bude chtít aby děti hrály. Takže peníze na mládež opět " sežere " PRAHA. Pavel / 3.1.2012
- Ale tak to přece není. Jestli se někomu zdá 100 Kč,- za rok na dítě, které chce hrát fotbal vysoká částka, tak je to spíše smutné. Jestliže byl v letošním roce fotbal vyhlášen Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy nejúspěšnějším kolektivním sportem v ČR, pak by tu měla být na místě spíše hrdost,že jsem právoplatným členem takové organizace. Je to spíše otázka toho, jak situaci chce kdo vnímat. Hlavním důvodem vzniku členství je zavést řád a vědět, kolik nás skutečně je.
- Předseda nám nepotvrdí přihlášku, protože nechce aby jsme byly členové klubu kvůli tomu aby nestratil rozhodování v klubu. Máme si teda sami podat individuální přihlášku jednotlivce? Jedná se o hráče i trenéry... Petr / 3.1.2012
- No to je zajímavá situace a z ní vyplývající dotaz. Tady by se asi chtělo na předsedovu "rozhodovací moc" podívat-:) Pokud by jste skutečně nebyli členy klubu ve kterém jako hráči či trenéři působíte, pak je samozřejmě možné individuální přihlášku podat, nicméně hráči jsou stále registrováni v klubu na základě jejich hráčské registrace. Ale i ve vašem případě by se mělo nalézt rozumné řešení a i předseda by měl některé věci pochopit.
- Ještě jeden dotaz prosím,jako snad jeden z mála týmů v republice máme pouze mládeš nikoliv dospělé, hráče dospělé co máme na hostování po různých oddílech,musíme také zapsat že ano? Jiří Kubíček,TJ Sokol Mack / 2.1.2012
- Pokud nechcete soutěže dospělých hrát,pak asi nemá úplnou logiku, abyste takové členy měli a můžete se dohodnout v průběhu jarní části sezony na jejich přestupu. Je to ale na uvážení hráčů samých, protože oni mají primárně tu povinnost přihlásit se za člena. V opačném případě, pokud jsou skutečně členy Vašeho klubu a respektují Vaše vnitřní předpisy, tak by se měli přihlásit Vaším prostřednictvím.
- Jak to bude s přihlášením člena po 29.2 2012.To už se během roku nemůže nikdo jiný přihlásit. Miroslav / 2.1.2012
- Samozřejmě, že může, nicméně již několikrát bylo vysvětleno proč je daná lhůta 29.2.2012.Aby bylo možno databázi vytvořit, k tomu je třeba také určitý časový prostor.
- Během měsíce února a března budeme registrovat nové elévy. Musíme vyplňovat oba formuláře, tj. Přihláška k registraci a Členství ve FAČR ? Ing. Petr Reichl / 2.1.2012
- Ano, budete muset vyplnit oba formuláře. Jak již bylo uváděno, členská databáze a hráčská databáze jsou odlišné, byť se do určité míry překrývají.
- Dobrý den , chci se zeptat zda je nutné registrovat do FAČR hráče kteří tuto sezonu končí a již nemají zájem vstoupit do FAČR, lze tedy tuto sezonu do 30.6.2012 dohrát bez přihlášení a sankcí ze strany FAČR ? Petr Weiss / 2.1.2012
- Pokud takoví hráči skutečně nebudou chtít dále v hráčské činnosti pokračovat, tak se přihlásit za člena nemusí, neboť členství fyzických osob vzniklé podle předešlých stanov zaniká až k 30.6. 2012. Žádné sankce by tedy nebyly uplatňovány.
- Zatím nemáme mládežnické mužstvo,ale do nového soutěžního ročníku 2012/13 seženeme-li dostatek dětí je chceme přihlasit,kdy je máme zalegistrovat za členy FAČR/v momentě s přihláškou do soutěže v červnu/ Jindřich Svoboda / 2.1.2012
- Přihlásit nové členy, tedy takové fyzické osoby, které nejsou s fotbalovou asociací v žádném vztahu, lze kdykoli jedním ze způsobů pro vznik členství jednotlivců. Zjednodušeně řečeno čím dříve, tím lépe.
- Bude se nějak měnit členství při přestupech hráčů, když budou do FaČR vstupovat prostřednictvím klubu? Počítám, že kontrola členství při změnách klubů bude plně v kompetenci klubu. Širůček Josef / 1.1.2012
- Členství ve FAČR se měnit nebude. Jde o to, že členství v asociaci vzniká i prostřednictvím členského klubu, jehož je jednotlivec - hráč členem. Členství ve FAČR může být tímto způsobem založeno. Pokud takový hráč přestoupí, jeho členství ve FAČR nezaniká, ale může zaniknout jeho členství v klubu jehož byl členem. Logické by bylo, aby se stal nově členem nového klubu kam přestupuje, nebo aby byl jen registrovaným hráčem tohoto klubu. Ale to už je na úvaze každého jednotlivce, klidně může být i členem obou klubů. Je třeba opětovně zdůraznit, že je třeba odlišit členství v klubu a členství ve fotbalové asociaci a členství v asociaci a hráčskou registraci v asociaci.
- Může se hráč zaregistrovat sám, jako fyzická osoba, protože neví, v jakém klubu bude v dubnu hrát? Nebo musí být vždy prostřednictvím klubu. Jak prokáže pak v klubu, že už je členem a klub nemusí nic vyřizovat. To budou další průkazy? Tyto se pak budou kontrolovat v utkáních nebo se budou kontrolovat zápisy o utkáních? Pozná se pak, že hráč je registrován individuálně? Jirka / 1.1.2012
- Je otázkou jestli hráč v nějakém klubu již není registrován. Založit členství formou přihlášky může udělat, ale to nic nemění na jeho registraci za klub. V případě jeho zájmu o "angažmá" v jiném klubu se bude muset řídit přestupními řády. Žádné další hráčské průkazy se vydávat nebudou. Už poněkolikáté je třeba zdůraznit, že hráčská registrace je odlišná od členství - tedy členské registrace na základě přihlášky za člena.
- Bude možné podat podat přihlášku za člena FAČR po termíu 29.2.2012. Např v případech obnovení činnosti hráčů, funkcionářů, apod., kteří momentálně nejsou ve fotbale aktivní ? Švihálek Miroslav / 30.12.2011
- Proč termín 29.2.2012 - na to již bylo také reagováno. Ale samozřejmě i po tomto termínu bude možno přihlášky podávat.
- Někteří trenéři nechtějí uvádět do přihlášky rodné číslo, bojí se zneužití. Co s tím uděláte? Pavel Prokeš / 30.12.2011
- Je třeba připomenout Směrnici FAČR o ochraně osobních údajů a odkázat na její znění. Směrnice je součástí souboru předpisů FAČR.
- Musíme platit členské příspěvky i v případě, že jsme sdruženi v ČOS kde členské přísp.platíme a dotace na činnost dostáváme v rámci rozpočtu ČOS? Miloslav Kratochvíl / 29.12.2011
- Každá fyzická osoba- jednotlivec, jež chce v rámci FAČR působit, je povinna dodržovat řády a předpisy asociace. Není rozhodné, jestli tato osoba působí i v rámci ČOS.
- Jakou přihlášku mám vyplnit za fotbalový klub, aby se stal členem FA ? Zbyněk Hrabák / 29.12.2011
- Tato přihláška je rovněž k dispozici na www. fotbal. cz. Přihlášku vyplňuje příslušný klub- právnická osoba s tím, že doporučení k přijetí za člena potvrzuje příslušný Okresní fotbalový svaz. O přijetí za člena jako právnické osoby rozhoduje v souladu s čl. 3 odst. 5 Stanov výkonný výbor FAČR.
- Ve stanovách je uvedeno, že jednotlivci si zašlou členský příspěvek na účet FAČR samostatně ,kde jako VS uvedou rodné číslo bez lomítka. Lze odeslat i v případě jednotlivců hromadně přihlášky za člena a lze zaplatit hromadně členský příspěvek za funkcionáře OFS případně rozhodčí OFS? Pokud ano jaký bude VS . Šoukal Roman / 28.12.2011
- Je potřeba postupovat přesně v mezích metodického pokynu uvedeného na portálu členství. Vámi uváděné způsoby plateb nebude tedy možno využít.
- Dobrý den,chtěl bych se zeptat,když jsem fotbalový rozhodčí a nezaregistruji se,tak nebudu moci řídit žádná utkání ? Děkuji za odpověď. Bednář Marcel / 25.12.2011
- Ano, pokud by jste se nestal členem FAČR, nemohl by jste od 1. července 2012 řídit utkání.
- Musí být přihlášky vyplněny na úplně totožném formuláři co jde zde ke stažení? Nebo je možné použít formuláře zaslané ve wordu od KFS a OFS. Přece jen vyplnění mnoha členů do pdf je časově náročné a pokud je již evidence členů např v excelu, tak je velmi jednoduché vše přrelkopit do wordu. Nebo budou přihlášky skenovány a je tak nutné přesně dodržet formát. Karel Novotný / 23.12.2011
- Ano, musí být na originální přihlášce FAČR. Lze vyplnit elekronicky a poté vytisknout nebo lze tisknout a vepsat požadované údaje ručně - dle písemného vzoru na přihlášce. Přihlášku lze získat na našem webovém portálu clenstvi.fotbal.cz. Data z přihlašovacích formulářů jsou elektoronicky vytěžována do systému FAČR.
- Dobrý den, jak to bude s registrací oddílů hrající pod hlavičkou SOKOLA, který má také svoje stanovy, platí se oddílový příspěvek i sokolský příspěvek. Teď budou platit i příspěvek do FA ČR Děkuji za odpověď. Tomáš / 23.12.2011
- Oddíly hrající pod hlavičkou Sokola jsou v rámci FAČR registrovány stejně jako jiné kluby s tím, že je jim přidělené konkrétní identifikační číslo FAČR. Oddíly ani kuby žádné členské příspěvky neplatí. Členské příspěvky platí konkrétní fyzické osoby.
- Při čtení Vašich odpovědí mě až mrazí ... Členství a zvlášť příspěvky v dalších letech budou pro jednotlivé kluby likvidační. Již nyní je obtížné příspěvky ve výši 1000,- Kč získat a z toho máme ještě posílat 20% na platy svazových funkcionářů? Co se stane, když se rozhodneme zaregistrovat hráče až od léta, když to zatím není povinné? Libor Slavík / 22.12.2011
- Asi by bylo dobré opětovně si připomenout úvodní slovo předsedy FAČR Miroslava Pelty, z jehož obsahu dostatečně srozumitelně vyplývá důvodnost zavedení členství ve fotbalové asociaci. K registraci členů dochází v "přechodném" půlročním období právě proto, aby se členská databáze vytvořila.
- Jak bude možné členství ukončit? Kdy bude probíhat kontrola členů, kteří případně v dalším roce nezaplatí členský příspěvek - nebudou chtít být nadále členy. Karel Novotný / 22.12.2011
- Členství je možné ukončit v souladu s čl. 5 Stanov FAČR. V rámci vytvoření databáze v letošním roce bude každému jednotlivci přiděleno nezaměnitelné ID, který bude v dalších letech de facto fungovat jako "variabilní symbol" pro platbu. Kontrola úhrady členského příspěvku bude poté v souvislosti s vytvořenou členskou databází velice jednoduchá. Pokud někdo nebude chtít být členem, nebude samozřejmě členský poplatek hradit. Kdyby se v budoucnu opětovně chtěl členem stá, jeho ID mu zůstane zachováno.
- Píše se rok 2011. PC a internet je už naprostou samozřejmostí. Proč FAČR kopíruje "činnost" drtivé většiny státních a veřejných institucí v naší zemi a vytváří již X-tou databázi našich obyvatel ? To si ji nemůže jednoduše vyžádat, např. od ČSTV (OTS), které již vedou členskou základnu SK a TJ ? Pokud mi odpovíte, že toto schválila valná hromada FAČR, tak si odpověď můžete ušetřit. Petr Slabý / 20.12.2011
- Základním principem členství ve spolku je, že fyzická osoba projeví vůli se členem stát (formou je podepsaná přihláška) a spolek toto osobu za splnění stanovených podmínek přijme za člena se všemi právy a povinnostmi. To nelze převzít z žádných databází,ani od ČSTV.
- Musí být každý člen SK, TJ, ... automaticky i členem FACR ? Petr Slabý / 20.12.2011
- Členy FAČR musí být pouze osoby vykonávající činnosti a funkce vyjmenované ve čl.3 odst.3 stanov.Ostatní členové klubu členy FAČR být nemusí.
- Dobrý den, jak postupovat při nové regustraci hráčů, zejména žáků, po 29.2.2012? Aochopil jsme správně, že spodní věková hranice členů neexistuje? Děkuji Radek Klepal / 20.12.2011
- Po 29.2.2012 se při registraci nového hráče zároveň vyplní přihláška za člena FAČR. Spodní věková hranice pro členství ve FAČR skutečně stanovena není, u dětí mladších 6 let však nemá žádný smysl,protože stejně dříve nemohou být zaregistrováni jako hráči.
- hostuje u nás hráč do 30.6.2012 a jeho mateř.klub skončil veškerou činnost-rozpadl se,výbor neexistuje-co s tím když máme o hráče zájem i od 1.7.2012 Ladislav PONCAR / 18.12.2011
- I taková situace je samozřejmě řešitelná. Na takovouto skutečnost pamatují předpisy FAČR. V případě,že klub nevyvíjí žádnou činnost, měl by příslušný OFS požádat výkonný výbor FAČR o rozhodnutí ve smyslu zániku členství. Poté by se hráč mohl stát členem FAČR prostřednictvím Vašeho klubu.V těchto případech bude samozřejmě k dispozici ke konzultaci registrační oddělení FAČR tak, aby bylo požadavkům aktivních hráčů i klubů v maximální možné míře vyhověno.
- Dobrý den, pokud hráč hostuje v našem oddíle dlouho dobu, mateřský klub mu sice potvrdí přihlášku, ale odmítne za něj zaplatit 50 Kč, jak máme v této situaci pokračovat. Přinutit druhý oddíl nemůžeme a doplatíme na to sami, protože penalizováni budeme případně my tím, že hráč nebude moci hrát (přestože výzvu o nesrovnalosti zašle FAČR mateřskému oddílu). Jan Nosek / 16.12.2011
- Na obdobné dotazy bylo již několikrát reagováno. Tak tedy ještě jednou si je třeba uvědomit, že platbu nehradí kluby, ale konkrétní fyzické osoby v postavení těch, kteří ve fotbale působí, tedy v postavení hráčů,trenéru,funkcionářů rozhodčích atd.....v souladu s čl. 3 Stanov FAČR. Přihláška, tedy konkrétní projev vůle je vyjádřením, že konkrétní fyzická osoba chce v rámci FAČR působit a především ona má povinnost uhradit členský příspěvek.
- Ve stanovách je uvedeno,že členy FAČR musí být mj.“jednotlivci vykonávající funkce podle předpisů FAČR“. O jaké osoby se jedná?
- Odpověď vyplývá z příslušných ustanovení soutěžního řádu. Těmito osobami jsou vždy vedoucí družstva a hlavní pořadatel. Členové pořadatelského sboru členy FAČR být nemusí, stejně jako osoby vykonávající při nedostavení se delegovaného rozhodčího funkci rozhodčího – laika. Dále členy FAČR musí být lékař nebo zdravotník družstva a masér družstva,pokud jsou uvedeni do zápisu o utkání a mají tudíž právo se zdržovat na lavici pro příslušníky družstva.
- Za jak dlouho bude po 1.7.2012 zpracována přihláška nového člena FACR. Typický příklad: v úterý na tréninku se vrátí náš hráč co už dlouho nehrál s tím, že by chtěl zase hrát. Kdy ho budeme moci postavit do zápasu? Ing. Martin Mlaskač / 16.12.2011
- V té době bude již databáze vytvořena a otázka registrace nového člena by měla být otázkou maximálně několika dní.
- Jak to bude se sekretáři OFS a KFS, kteří jsou v zaměstnaneckém poměru - požadavek členství ve FAČR bude podmínkou i pro výkon jejich funkcí? Pavel Novák / 16.12.2011
- Členství není podmínkou pro uzavření pracovního poměru. To znamená, že sekretářem na základě pracovně právního poměru může být i nečlen FAČR.
- Kdo bude při zápasech kontrolovat zda, mají účastníci zaplacené členství? - např. v okresních soutěžích Zuber jiří / 15.12.2011
- Databáze členů bude veřejně přístupná. Takže i kontrola stavu, kdo je a není členem bude velmi jednoduchá. Do konce května bude vyřešena i sankční problematika.
- Prosím o doplnění dotazu o hostování hráčů z jiných klubů. Co se stane jestli mateřský klub nevyplní přihlášku a nezaplatí příspěvek. My budeme chtít aby hráč mohl hrát, jak to uděláme? Zuber jiří / 15.12.2011
- Je třeba si uvědomit, že přihlášku nevyplňuje klub, ale hráč, ten má především zodpovědnost a klub jen stvrzuje, že je hráč jeho členem. Kluby nic neplatí, členský příspěvek platí každý člen sám. Zjednodušeně řečeno, především musí chtít hrát hráč a ten by měl splnit svoje povinnosti.
- Dobrý den, po stažení členské přihlášky jsem chtěl zeptat na následující záležitost. Zda jsou veškeré údaje povinné? Předpokládám tedy,že ano,ale pak narazím na kolonku vyplnění telefonního čísla a e-mailu. Např.mladší a starší elévové zatím žádný e-mail + telefon nemají.Pak se zadávají údaje jednoho z rodinných příslušníků?Ten však nebude členem FAČR.Může také nastat situace,že nemá ani jejich rodinný příslušník.Stačí v tomto případě zadat telefonní číslo a e-mail statutárního zástupce případně předsedy klubu? Nebo starší fanouškové,kteří by se chtěli stát členy FAČR.Znám takové,kteří e-mail nebo telefon nemají. Jak v těchto případech postupovat? Za odpověď předem děkuji. S pozdravem Vladimír Novák +420 604 105 758 Vladimír Novák / 14.12.2011
- Povinné pro platnost přihlášky jsou všechny údaje v ní obsažené vyjma tzv.kontaktních údajů (telefon,e-mail),které jsou podle čl.1 odst.3 Směrnice FAČR o ochraně osobních údajů dobrovolné a jejichž absence nezakládá neplatnost přihlášky.
- Když jsem současně členem odborné komise, trenérem, delegátem i rozhodčím, pod kterou funkcí se mám prvotně zaregistrovat, jako člen FAČR. Zůstanou dále souběžně v platnosti s evidencí ve FAČR i stávající průkazy (nově s logem FAČR) u funkcionářů, trenérů, rozhodčích a delegátů s jejich specifickým evidenčním číslem, dle příslušné funkce, jako např u hráčů? Jaromír / 14.12.2011
- Jednotlivci nabývají členství dvěma způsoby v souladu s ustanovením čl. 3 odst. 2 Stanov s tím, že není rozhodné v kolika a jakých funkcích v rámci asociace působíte. Předpokladem pro působení ve "funkci" je právě členství. V platnosti samozřejmě nadále zůstávají i průkazy osvědčující danou funkci.
- číslo klubu je shodné s číslem uvedeným na registraci sportovce nebo s číslem TJ vedeným v databázi ČSTV? Josef Nádvorník / 14.12.2011
- Jde o identifikační číslo FAČR, tedy to číslo, které mají hráči na registračním průkazu.
- Chtěl bych se zeptat jestli ten poplatek je pouze jednorázový, nebo se bude platit každý rok? Tomáš Mazura, TJ Sokol Slatina / 14.12.2011
- Členský poplatek se bude hradit každý rok, stejně tak jako se hradí každý rok členské příspěvky v jednotlivých klubech. Červnová VH odsouhlasila 50 Kč,- pro rok 2012 a pro rok 2013 a další léta výši 100 Kč,- pro mládež a 200 Kč,- pro dospělé.
- Klub vychovával čtyři roky hráče, který pak přestal docházet nebo se začal věnovat jinému sportu. Při přeregistraci nebude znovu zaveden, jelikož to z technických důvodů nebude možné. Rok na to se však hráč znova do fotbalu zapojí, ale v jiném klubu, a jelikož nebude v novém systému registrován, stane se novým hráčem bez závazků s bývalým mateřským klubem. Dotaz je, jak k tomu přijde onen mateřský klub a to především v nynější ekonomické krizi, a jak bude zamezeno zneužití tohoto systému přeregistrace pro případné nedohodnuté přestupy hráčů mezi kluby. Ivo Havlík / 14.12.2011
- Je třeba si uvědomit, že registrace "členská" je něco jiného než registrace "hráčská", s tím, že se budou do určité míry navzájem překrývat a především budou vzájemně porovnatelné. Členy FAČR nejsou pouze hráči, ale trenéři, rozhodčí, další jednotlivci vykonávající funkce v soutěžích podle předpisů .... tak jak zní ustanovení čl. 3 odst. 3 Stanov . Registrace hráčů v jednotlivých klubech bude nadále vedena s tím, že režim jejich "přeregistrace" se nadále řídí příslušnými předpisy, tedy registračním a přestupními řády FAČR. Na konkrétní případ, který uvádíte lze odpovědět, že se takový hráč nebude moci do jiného klubu zapojit na základě svého uvážení. Když nezaplatí takový hráč členský příspěvek, nebude moci hrát za Váš klub, ale v hráčské registraci Vašeho klubu zůstane . Pokud se třeba po dvou letech rozhodne fotbal znovu hrát, ale za jiný klub, tak předpokladem pro jeho hráčskou přeregistraci bude, že se stane členem FAČR na základě přihlášky. Pokud to neudělá v souladu s čl.3 odst 2 písm. a), ale podle písm. b), je členem FAČR, ale zároveň stále registrovaným hráčem Vašeho klubu. V souvislosti s výše uvedeným je třeba připomenout především články 5 a 6 registračního řádu FAČR.
- Prosím proč musí být přihlášky zaslány do 29.2.2012, když je zimní přestávka a hlavně mládežnické kolektivy těžko dáme dohromady. Proč ne termín třeba k 30.4. nebo 31.5.2012. Po 29.2.2012 se již nikdo nemůže přihlásit? Tak to totiž vypadá , když píšete "přihlášky musí být zaslány do 29.2.2012". Josef Musil-Sokol Libchavy / 13.12.2011
- Je třeba si uvědomit, že sekretariát musí mít také časový prostor na to, aby zaslané přihlášky zpracoval a databázi členství vytvořil. To je administrativně rovněž nelehký úkol s tím, že je třeba samozřejmě vnímat i Váš názor o náročnosti.Je třeba si však uvědomit, že tato administrativa se v budoucnu již nebude opakovat. Věříme, že i mládežnické kolektivy trénují v zimní přestávce a že se vše za pomoci zkušených funkcionářů zvládne-:)
- Co se stane, když náš člen vyplní přihlášku v jiném klubu. Ing. Petr Reichl / 12.12.2011
- Tato situace de facto nemůže nastat, protože správnost přihlášky stvrzují statutární zástupci klubu. To znamená, že de facto tento člen je členem jejich klubu nebo u obchodních společnosti v jejich klubu působí.
- Jaký bude postih pro klub, nebo mužstvo, pokud se v zápise objeví člověk, který nemá registraci ve FAČR, hlavně se jedná o vedoucí mužstev mládeže? Zdeněk Kurečka, FC Kopřivnice / 12.12.2011
- Konkrétní sankce ještě nejsou definovány, ale budou to sankce buď se sportovně technickými důsledky nebo s důsledky disciplinárními.
- Chtěl bych se dotázat, jakým způsobem řešit následující.. Jsem trenérem v jednom oddílu a hráčem jiného oddílu. Postačí, když se zaregistruji jako člen jednoho oddílu nebo se musím zaregistrovat za oba a platit dvakrát členské příspěvky nebo se musím registrovat jako jednotlivec. Zdeněk Bárta / 11.12.2011
- V případě Vašeho dotazu je správná odpověď, že je třeba si vybrat jakým způsobem chcete být registrován. Lze využít jakýkoli způsob, to lze ponechat na Vaší úvaze, ale samozřejmě jen jeden. Členský příspěvek hradíte pouze jednou.
- Co bude s členskými příspěvky? Jsme malý klub, který sotva zabezpečí soutěžní sezónu a dávat ještě cca 8000,- Kč FA nám může způsobit problémy. Navíc město nám v příštím roce sníží dotaci o 30% ... Libor Slavík / 9.12.2011
- Členské příspěvky za rok 2012 budou využity na vytvoření systému členské evidence tak, jak jej požaduje MŠMT, přes které jdou do fotbalu nemalé dotace. Úkolem klubů ovšem není o tuto částku zvyšovat své náklady, ale pouze vybrat ji od jednotlivých členů a souhrnně odeslat do místa centrální registrace.
- Jak poznáte, že k zápasu nastoupil hráč který nemá členství. Budou nové registrační průkazy? Co trenéři, kteří přecházejí z klubu do klubu, to budou vyplňovat každý rok novou přihlášku s jiným klubem? Děkuji. Matuška / 9.12.2011
- To, že k utkání nastoupil hráč, který není členem FAČR, pozná řídící orgán soutěže (ale také např. funkcionáři soupeře) snadno, protože nebude nalezenv oficiálním seznamu členů, který bude volně přístupný. Registrační průkazy jsou prozatím průběžně obměňovány a zatím zůstávají v platnosti (minimálně pro sezonu 2012/13). Trenéři - fluktuanti v případě změny klubu tuto pouze nahlásí do systému a nebudou znovu vyplňovat přihlášku. Také se mohou přihlásit jako individuální členové a pak tento problém odpadne zcela.
- Co když se v našem klubu vyplní přihlášku hráč, který je v současné době členem jiného klubu? Jak to potom bude s registrací? František Tenora / 9.12.2011
- To by se rozhodně nemělo stát.Každý hráč vyplňuje přihlášku jen jednou,a to v tom klubu,jehož je členem (nikoli např. kde hostuje). To také potvrzují svým podpisem 2 statutární představitelé klubu.
- Nějak jsem to asi nepochopil. Jestliže naše děti jsou členy občanského sdružení, přihlášku podává občanské sdružení nebo jednotlivec? Členské příspěvky platí sdružení nebo jednotlivec? Mám členské příspěvky za své děti zaslat FAČR co by rodič nebo na sdružení jehož jsme členy? Jestliže jsme sdružení, máme Vám zaslat finance hromadně za všechny členy jednou částkou? Jak pak poznáte za koho je uhrazeno a za koho ne? Nebo máme za 400 členů zaslat 400 příkazů a na každý vypisovat rodné číslo? Jesliže Vám máme hradit náklady spojené s administrativou tohoto "projektu", kdo je bude hradit nám? Zadat 400 příkazů s RČ nám zabere dost času a nelze vyloučit vznik chyby. Děkuji za odpověď. Ing. Alan Mrlík / 8.12.2011
- Přihlášku za člena FAČR podává a členský příspěvek platí jednotlivci -fyzické osoby. Úkolem klubů je pouze tyto přihlášky shromáždit,potvrdit a zaslat do místa centrální registrace.Dále klub zašle na uvedený účet prostředky vybrané coby členské příspěvky FAČR, a to ve výši 50,-Kč od každého člena,který podává přihlášku. Poukázaná částka se logicky musí rovnat padesátinásobku zasílaných přihlášek. Přihlášky těch,kteří současně nezaplatili členský příspěvek,se nikam nezasílají. Pokud zaslaná částka nebude korespondovat s počtem přihlášek,bude na to klub upozorněn s tím,že do jejího dorovnání nebudou přihlášky za člena vyřizovány. Nikoli tedy 400 příkazů,jak je v dotazu namítáno,ale příkaz jeden (případně dva,pokud bude nutno dorovnávat).
- Proč máme plati členské přízpěvky za děti, když je budete stejně na děti vracet zpět? Žádám o vysvětlení, ztrácí to logiku. Ing. Alan Mrlík. / 8.12.2011
- Bohužel autor dotazu nesprávně chápe smysl členského příspěvku,který je výrazem sounáležitosti člena se svým spolkem,v tomto případě s FAČR. V letošním roce budou příspěvky stanovené ve výši 50,-Kč použity na pokrytí části nákladů na vytvoření databáze členů FAČR - fyzických osob, což je naprostá a již mnohokrát vysvětlená nutnost. Současně v rámci dotační politiky budou klubům pochopitelně zasílány příspěvky na činnost družstev mládeže,a to podle kritérií schválených 13. valnou hromadou FAČR dne 26.6.2012, nikoli jako vrácení části členských příspěvků.
- Proč musím vyplňovat členskou přihlášku do FAČR, když jako hráč mám registrační průkaz?
- FAČR jako občanské sdružení musí mít jmenovitou a aktuální evidenci svých členů, což zdaleka nejsou pouze hráči. Je to i požadavek MŠMT ČR, které fotbalu poskytuje státní dotace. Navíc od 1.7. 2012 bude členství ve FAČR podmínkou pro právo startovat na základě registračního průkazu v soutěžích.
- Nejsem a nechci být členem žádného klubu, ale jako příznivec národního mužstva bych chtěl být členem svazu (FAČR). Co mám pro to udělat?
- Vyplňte přihlášku podle přílohy č. 3 a zašlete ji přímo na útvar centrální registrace FAČR. Spolu s přihláškou zašlete i členský příspěvek, který je pro rok 2012 stanoven na 50,-Kč, a to na účet 369000369/0800. Jako variabilní symbol uveďte své rodné číslo (bez lomítka).
- Je mi 13let, rodiče jsou rozvedeni. Musí dát souhlas oba dva?
- Ne, postačuje souhlas 1 zákonného zástupce.
- V našem klubu hostují někteří hráči z jiných klubů. Máme přihlášky shromažďovat i od nich?
- Ne, je povinností mateřského klubu zajistit vyplnění přihlášek a zaplacení členského příspěvku i u hráčů, kteří jsou k 1.1. 2012 na hostování v jiných klubech.
- Co se stane, když to někteří členové našeho klubu odmítnou vyplnit nebo to vyplní, ale nezaplatí členský příspěvek?
-
Podle nových stanov FAČR (čl. 3, odst. 3) mohou s účinností od 1.7. 2012 činnost hráčů, trenérů a rozhodčích vykonávat pouze členové FAČR. Dále musí být členy FAČR i osoby vykonávající funkce v soutěžích podle svazových předpisů, především podle soutěžního řádu (hlavní pořadatel, vedoucí družstva, rozhodčí). Totéž platí pro členy statutárních orgánů klubů (výk. výbory obč. sdružení, představenstva a.s., jednatelé s.r.o. apod.), jakož i členů orgánů FAČR na všech stupních ústřední krajské a okresní orgány, a to volené (výk. výbory) i jmenované (např. STK, disciplin. komise apod.).
Pokud se fyzické osoby nestanou členy FAČR, nemohou od 1.7. 2012 v rámci Fotbalové asociace České republiky vůbec působit.
- Jak se dozvím, že jsem členem FAČR?
- Pokud jste úplně vyplnil přihlášku a zaplatil 50,-Kč, budete zařazen do členské evidence, to znamená, že Vaše jméno, příjmení a přidělené nezaměnitelné identifikační číslo budou zveřejněny na tomto webu.
